Trovrdighed = Penge i kassen
Af Rasmus Elbk Rysgaard man. 10. sep. 2012

Frste del af tre blog-indlg om at skrive godt om etos, patos og logos.

For nogen tid siden skrev jeg en begejstret kommentar p Facebook om etos, patos og logos. n af mine venner skrev s Athos, Porthos og Aramis. Sdan.

I ansgninger er det ord, vi fgter med. S her er det godt at have musketererne med sig.
Etos handler om trovrdighed: du skal gre, som jeg siger, fordi du synes, jeg er en trovrdig person. Eller organisation, forening eller virksomhed.

Tag et kig p din etos-konto hos modtageren: Er du Red Barnet, Rde Kors, Stine Bosse eller Folketingets Ombudsmand, har du hj trovrdighed over for de fleste. S glder argumentet du skal gre, som jeg siger, fordi jeg siger det. Og det virker tit.

Nogle har minus i etos-credits hos andre. Det lader vi dem ligge og rode med. Men hvad, hvis resultatet er et rundt nul: du er ny med dit projekt, din forening er ikke srlig kendt, din virksomhed er ny?

S skal der opbygges trovrdighed - credits p modtagerens konto for etos.
Opskriften er lige s simpel som succes i skolegrden: hav de rigtige venner og se smart ud. Vr cool.

Oversat: find de rigtige samarbejdspartnere, som bl.a. kan give dit projekt trovrdighed. Og srg for, at alt materiale, hjemmeside og kommunikation i det hele taget fremstr klart, sammenhngende og professionelt. Fortl altid den samme historie om, hvad dit projekt eller din organisation er for noget. Gr det, du siger, du gr.

Det kan godt vre en lngere proces at opbygge trovrdighed - men det betaler sig. I kroner og re.

---

Ls om Patos iBrug Patos med omtanke

Ls om Logos i Logik for perlehns og bevillingsgivere